Salus populi suprema lex (988) (don_katalan) wrote,
Salus populi suprema lex (988)
don_katalan

Війна - це надовго. ПЕРША СЕРІЯ

новий проект - "Війна це надовго". За мотивами античної класики (Алі Татар-заде)
---------------

ПЕРША СЕРІЯ. Гнів декого на ім’я А.



Іліада, пісня перша. Гнів Ахілла Пелієва

музика. на екрані пустого екаунту твітера хтось набирає рядки і проказує їх уголос:

Гнів оспівайте, богині, Ахілла, Пелієва сина, - пагубний гнів, що лиха багато ахейцям накоїв. Душі славетних героїв навіки послав до Аїду, тіла лишив на поталу собакам і птахам.

табір під Троєю, наші дні.

на екрані ю-тюба запускається відео. Навкруги тіла людей. Багато тіл, у скрючених позах, в бойових костюмах, сильно пошарпаних. Невідомий оператор крокує повз них, вони ще рухаються, хтось тягнеться до нього рукою, він відсахує того носком взуття і починає говорити:

- Здраствуйте, підпісники нашого каналу. В прямому ефірі, як завжди, Троянська народна армія. Те, що ви бачите - закономірний наслідок ахейської агресії на нашу мирну країну. На нашу священу Трою, яка ніколи не вставала перед кимось на коліна.

він показує крупним планом викривлене мукою обличчя у шоломі і коментує:

- Ахейські карателі прозвали це "мором". З невідомих причин, чума незнайомої раніше форми косить лави тільки одної сторони - лише ахейської гвардії. Вже відомо про сотні померлих і ще більше, тисячи, захворілих. Ви можете бачити, що на мене, корінного троянця, чума не діє. Це звучить невірогідно, але нікого з троянців та іліонців, а також наших братів - хеттів та ассирійців - чума не зачепила.

на екрані з'являються електронні заголовки мас-медійних видань:

КАРА ГОСПОДНЯ?

ЗА ЩО ПОКАРАНО КАРАТЕЛІВ: СПЕЦРОЗСЛІДУВАННЯ

МАСОВА ЗАГИБЕЛЬ АХЕЙЦІВ ВІД НЕВІДОМОЇ ХВОРОБИ

(тим часом він продовжує)

Одні звуть це чудом.

Інші - карою божою.

Ахейці, у властивій їм плаксивій манері, звинувачують у всьому якусь таємну зброю, яку нібито випробовують на них троянці.

заголовки:

ХІМІЧНА ЗБРОЯ НА ТРОЯНСЬКОМУ ФРОНТІ?

ЗА ГАЗОВОЮ АТАКАЮ СТОЇТЬ НИНЕВІЯ

АСИРИЙЦІ СПРОСТВУЮТЬ СВОЮ УЧАСТЬ В ХІМІЧНІЙ АТАЦІ

А ми додаймо, що за найсвіжішими новинами, в столиці ахейців вже почались масові заворушення. Радикали вимагають від Агамемнона розслідувати причини цієї виразки. Версія про божу кару їх явно не влаштовує.

З вами був телеканал троянської народної армії. До наступних хороших новин!

 

Одіссея, пісня перша.

Нарада богів.

недалеке майбутнє, секретне засідання.

Зевес - кремезний чоловік, якого ми бачимо зі спини, із розкішною шевелюрою, на пальці перстень зі знаком блискавки. Він веде засідання контактної групи з розслідувань злочинів Троянської Війни.

Йому зачитують скарги троянців і ахейців на несправедливість і упередженість трибуналу, відомого під іменем Олімп. Зевес змахом руки зупиняє доповідача:

- «Горе! Як легко смертні тепер нас у всьому винують! Зло - від богів, - вони кажуть, самі ж через власну зухвалість, Всупереч долі, багато на себе нещасть накликають».

- Це не мої слова, - пояснює він. - Це безсмертний класик. По суті останньої скарги, в якій наш Високий Олімп звинувачують у невтручательстві. Гм. Коли міністр Егіст вже планував замах на Агамемнона, ми ж його перші попереджали. Гм. Про крайню небажаність такого кроку. І якщо я не помиляюсь, агент Гермес прямо попередив його про жахливі наслідки. Про Ореста і все інше, що потім так і сталось. Чи можна вважати цей випадок грубим втручанням? Ні, ми усього лиш поділились краєчком своєї інформації, поділилися в певному обсязі.

агент Афіна здіймає руку у величному жесті, що має означати "прошу слова".

- Вельми шановний пане голова, шановний Високий Олімп, любі гості. Розбір скарг на діяльність нашої організації ведеться в належному порядку, ми реагуємо на кожний сигнал. Та маю нагадати, що сьогодні головною темою порядку денного є повторні слухання з приводу так званої Ахейської Чуми, відомої також як Троянська Виразка.

- Я чудово пам'ятаю порядок денний, Афіно, тому що зазвичай сам його і складаю.

- Слідуючи писаним і неписаним правилам нашого високого зібрання, я наполягаю на попередньо виголошеному клопотанні у справі "Виразки". Прошу залучити до матеріалів спогади ключового свідка з ахейського боку, добре відомого світу під позивним "Одіссей".

- А також під позивним "Немо"! - вигукує з місця і тут же встає адмірал Посейдон. Підстаркуватий спортивного вигляду дядько в білому кітелі. - Ми маємо всі підстави стверджувати, що терорист на ім'я Немо та позивний "Одіссей" - одна й та сама особа. Високому Олімпу мабуть відомо, що ми досі наполягаємо на розшуку цього персонажа як головного підозрюваного у звірячому катуванні Поліфема. Скориставшись його гостинністю, банда "Немо", що в ній ми вбачаємо залишки загону "Одіссея", підступно осліпила нашого спостерігача та піддала його низці тортур.

- Поліфем як спостерігач недаремно був прозваний "однооким" і навіть "циклопом", - відповідає Афіна. - Є підстави вважати, що протягом всієї місії він усіляко допомагав троянцям і шкодив ахейцям.

- Що не є злочином! - вигукує Посейдон. - То є особистими поглядами Поліфема, які не впливали на його професійну об'єктивність. На відміну від тортур, яким його піддав "Одіссей".

- Саме через ці звинувачення позивний Одіссей досі не з’явився перед Високим Олімпом. - не здається Афіна. - Чи слід ознайомити наше зібрання із замахами на життя Одіссея, за якими, як ми обґрунтовано думаємо, стоять люди близькі до ...

- Достатньо. Обом. - перериває їх Зевес.

Обидва - Афіна і Посейдон - ще мить міряють один одного поглядами, а потім слухняно сідають.

- Обидва важливих повідомлення прийняті до уваги. На відміну від сторін, я не бачу тут причин для суперечки. Наскільки я зрозумів, і ви, і ви (тицяє пальцем із перстнем-блискавкою) воліли б якомога скоріше знайти Одіссея та влаштувати йому допит у цих стінах. То ж, ми маємо його знайти.

- Живим і неушкодженим, - кидає з місця Афіна. - І з гарантіями імунітету хоча б на весь час слухань.

- Саме тому я доручаю знайти і привести сюди Одіссея... - Зевес робить драматичну паузу, - вам, - знов драматична пауза, - Афіна.

По залі проноситься переможний видих одних та розпачливий зойк інших.

- Ваша зацікавленість у його цілості та неушкодженості не викликає ні в кого сумніву. Посейдоне, сподіваюся, ви підтримаєте ці гарантії також.

Посейдон обурено бурмотить собі під ніс: "Можна подумати, вона не знає де він. Вона сама його, либонь, і переховує!".

- Я берусь за місію негайно, - Афіна встає з місця. - Яким буде рішення високого зібрання щодо спогадів Одіссея, які нам вдалось узяти раніше?

- Дістаньте його сюди, і ми почуємо всі його спогади наживо. Питання закрите, - Зевес стряхує кучерями.

Сидячий поруч з ним юнак із золотими локонами – Аполлон – переможно посміхається.

 

Десь під Троєю, наші дні.

Бачимо ті ж кадри, що на відео про чуму, тільки без рамки оператора. Тіла, безліч тіл – лежать широкою полосою геть до горизонту.

закадровий голос Одіссея.

"Виразка", так ми її прозвали. Вона відібрала найкращих. Мабуть, я не був найкращим, оскільки вижив. Ніхто з нас не був тоді найкращим.

позивний Одіссей обходить тіла, торкає їх руками, нахиляється до тих хто рухається. Вкладає хлопцеві пігулку в рота і заливає водою. Помічає далеко на горизонті знайомого нам оператора "Троянської народної армії". Той якраз вимикає свою камеру, завершуючи відомого нам репортажа. Одіссей відстібує пістолета у хворого хлопця, направляє його на кореспондента і вистрілює. Той падає.

з сусіднього намету висовується заспана голова. Так ми бачимо головного героя перших подій - бійця Пелієва на прізвисько "Ахіллес".

- Хто стріляв? Одіссей, це ти?

за ним із намету виглядає ще одна голова, тонка шия, оголені плечики - Брисеїда.

- Вибач, Пелієвий сине, не збиравсь переривати ваше ... парування.

Ахіллес виходить з намету, на ходу застібує одяг.

- Скільки сьогодні? - киває на тіла.

- Три двохсотих. П'ять трьохсотих.

Дівчина, що виходить з намету, схиляється до мертвих. Ахіллес дбайливо каже, щоб вона трималась від них подалі. "Небезпека ще залишається. Ми досі не знаємо, як воно діє". Брисеїда плаче. "Це війна", - низає він плечима, зберігаючи незворушність.

- Можна тебе на хвилину, Пелієвий сине.

- Завжди можна, Одіссей.

Вони відходять подалі.

- Ахіл, що ти своєю головою думаєш. Що ти робиш? Ну що ти як той жеребець.

- Давно ти став монахом?

- Статеве життя твого юного організму хвилює мене менш за все. Як і глибокі відчуття в твоєму, беззаперечно, багатому внутрішньому світі. Я кажу про те, що її зо дня на день обміняють.

Ахілес швидко озирається, перевіряючи, чи не чує їх Брисеїда.

- Слухай. Я її кохаю. А обміну може і не бути. Ця чума, це може бути зовсім не тим, чим здається. Я говоритиму з Агамемноном...

- Нема про що говорити. Твоя Брися - заручник, у них є наш заручник, обмін відбудеться за будь-яких умов. Навіть якщо ми всі тут повмираємо без ліків.

- Ти не розумієш! Я її кохаю. Вона мене кохає! Вона не хоче обмінюватись назад. Вона - зі мною, ясно? Тепер вона зі мною.

- Та, на кого її поміняють, може теж не хоче обмінюватись. Але це не наша справа. Без такого обміну ми втратимо контроль над ситуацією.

- Ти що, сліпий? Вони налагодили цілий бізнес на тому. Просто викрадають і міняють. Ми їх лише заохочуємо, раз за разом.

- Раніше ти був зовсім не проти подібного. Коли ми визволяли твого напарника…

- То інше.

- Ні, це те ж саме. Агамемнон не змінить свого рішення. Змирися, попрощайся з цією Брисєю і повертайся до ладу. Остання нарада - по обіді.

 

троянський табір, наші дні.

помста Аполлона. Іліада, пісня перша.

закадровий голос Одіссея:

якби вони заслухали тоді мої спогади, то з’ясували б багато цікавого. Але, чи хотіли вони почути мої свідчення? Адже дехто з учасників злочину сидів прямо серед них. Ви пам’ятаєте золотокудрого юнака, що сидів прямо поруч із Зевесом?

в таємному приміщенні сидять двоє. Розвидняється, ми починаємо бачити їхні обличчя. Один старий і сивий, другий – молодий (чи виглядає молодо), із золотавими локонами.

закадровий голос Одіссея:

це тут проходить зустріч троянського командира Хриза (інші позивні Гриць, Крис) із агентом Аполлоном. Кількома тижнями раніше дочку цього Хриза викрали підручні батька.

Хрися – так ми її звали – не хотіла йти стопами батька. Як тільки почалась війна, вона одразу втекла з Трої до нас. Вона допомагала нашим воякам, в той час як її батько вбивав їх на догоду своїм хазяям – хеттам з ассирійцями. Вона стала настільки відомою, що одного разу її підвели аж до самого Агамемнона. Той закохався в енергійну молоду волонтерку. І з того ж дня її доля була вирішена – спецслужби ворога отримали завдання викрасти її за будь-яку ціну.

Кадри викрадення Хрисі: вона їде джипом з кількома ахейськими гвардійцями. Вибух на дорозі. Одягнені в зелене польове вбрання, солдати витягують з автівки та добивають поранених гвардійців. Ловлять Хрисю, яка виривається з їхніх лап, і затискаючи їй рота кажуть в обличчя, покрите попілом та сльозами:

- Хрися, тихо, свої. Ти шо, дєвка, здурєла? Ми везьом тебя к отцу.

закадровий голос Одіссея:

ассирійці. Чужі на цій землі, вони вбили в голови троянцям ненависть до нас, ахейців, та навіяли їм про свою братерність і вічну дружбу. Лише самі наївніші троянці та іліонці гадали, що це вони самі стоять на чолі заколоту і повстання. Всю ситуацію навколо Трої, Пергаму і Іліону контролювали ассирійці та їхні вірні союзники – хетти.

На мосту зустрічаються два караули. В кожного загону – по дівчині. Вони напрочуд схожі, коли з голови однієї знімають пакета, а з очей іншої – пов’язку. Вояки троянців та ахейців обережно обмінюються полоненими.

закадровий голос Одіссея:

Як не протестував Ахіллес, але його полонянку Брисю було обмінено назад на Хрисю. Тільки цей обмін не приніс добра – ані нам, ані їм.

Ми знов бачимо Аполлона разом із Хризом. Золотокудрий із посмішкою передає командирові колбу з кольоровим розчином:

- Це і є чума. Того, що в цій пробірці, достатньо на цілий батальон. Масове скупчення людей, - він робить рух пальцями, імітуючи виливання, - і все, гнів богів. А ось тобі формула. Згори – чума, знизу – протиотрута. Прийняти всім, вколоти, пропити, навіть хто за багато кілометрів від епіцентру.

- О, великий! Я завжди буду твоїм боржником. Як я можу віддячити…

- Не поспішай. Відсьогодні затям: ти мій підлеглий. Всі ці клоуни, – зневажливий жест убік за вікна, – не твої начальники. Твій шеф я. Зватимеш мене Фебом. На людях ми й далі незнайомі. Коли я приїду з інспекцією, намагайся просто уникати мене. Не потрапляй зі мною в кадр.

У момент, коли він це каже, зображення застиває – Хриз та Феб стоять поруч, за кадром чутно звук від клацання фотоапаратом.

Потім ми бачимо як вони спілкуються далі, через оптику, та чуємо переговори двох інших:

Голос Одіссея:

- Паламеде, зняв?

- Відзняв.

- Вшивайся звідти.

- Відправляю файл.

- Скоріше. Бачу, отримав. А тепер зітри зі свого. Ну, мерщій же.

- Як стерти? Що ти кажеш? Ми так не домовлялись.

- Не дури. Ти маєш вийти звідти без файла. Без улик. Якщо вони дізнаються, що він в нас є, всю гру буде зіпсовано.

- Стираю. (чутно якісь рухи). Одіссеє! Одіссеє!

- Що сталося?

- Хтось рухається сюди.

Чутно постріл, по екрану розпливається кривава пляма.

 

Одіссея, пісня перша. Телемахида

недалеке майбутнє.

агент Афіна сидить в ресторані із молодиком.

- Попередите свого батька, що на нього також повішають справу вбивства Паламеда.

- Паламеда! Це ж його напарник.

- Так, і його було вбито ще до початку чуми. Але його смерть будуть приписувати Одіссеєві.

- Це якесь безглуздя. Вони були друзі.

- Ви маєте його попередити.

- Але ж ви побачите його першою?

- Він має дізнатись про це від вас. Не від мене. На мене не посилайтесь.

Телемах засмучено мовчить, слухаючи оркестр. Афіна бере його за руку.

- Юначе, я цілком на вашому боці. І на боці вашого батька. Він ув’язався в велику гру. Ви – тепер також. Просто слухайте порад друзів та намагайтесь виконувати якомога буквальніше.

Іліада, пісня перша.

наші дні

Ахейські гвардійці вриваються до намету Ахілла Пелієва, наставивши автомати. Той стоїть, прикриваючи собою заплакану Брисеїду. Стискає в руках гранату.

- Всім крок назад! Я здійму всіх нас на повітря!

заходить Агамемнон.

- Ахілле, не дури. Ми йдемо на міст. Обмін буде.

- Відійди! Зрадник, мерзота. Перед тим як порвати тобі горлянку, я розкажу всім, як ти торгуєш життям людей.

- Я спасаю. Рятую. Дай сюди гранату.

Брисеїда виривається з-за спини Ахіллеса та стає за автоматниками.

- Ахілле. Прощавай. Вибач, я мушу йти. З ним.

- Брися! Що ти наробила. Зупинись! Я все влаштую.

- Вже пізно, Ахілле. Я зробила свій вибір.

Ахілл роняє гранату, та випадає і виявляється муляжом. Він кидається на Агамемнона та хоче його придушити. Його відтягують від головнокомандувача і жорстоко б’ють. Брисю віддводять конвоєм.

закадровий голос Одіссея:

Хто б міг подумати в ту хвилину, що це і є наш головний, найвеличніший та славніший герой. Примха богів чи посмішка долі. Але в цьому наметі вирішилась подальша доля Трої. І наша. І мене, і кожного з вас.

Кінець 1 серії.


https://www.facebook.com/notes/%D0%B2%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B0-%D1%86%D0%B5-%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B3%D0%BE/%D0%B2%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B0-%D1%86%D0%B5-%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B3%D0%BE/1544951589132631

Пост спочатку надрукований тут: http://don-katalan.dreamwidth.org/1390401.html.
Tags: история, коллективное х%№ло, конспирология, лугандония, піар, україна
Subscribe

promo don_katalan december 29, 2014 14:39 116
Buy for 50 tokens
Расшифровка секретного плана адмиистративно-территориального устройства России после ее распада От гуляющих по сети различных вариантов "государственного" устройства будущего российских территорий отличается наличием территорий в совместном управлении, возвратом исторических территорий…
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments