Salus populi suprema lex (988) (don_katalan) wrote,
Salus populi suprema lex (988)
don_katalan

проста рейдерська схема, розтягнута на століття

Артем Комісаренко
Їздив на Великдень в Прилуки.

Спойлер: зрада та внутрішня окупація. І Порошенко тут ні до чого, питання до кріпаків народу.
_____

В 60-тисячному містечку вціліло цілих сім старовинних церков. Іноді навіть пишуть вісім, але Миколаївська церква 1856 р. (не плутати з однойменною 1720 р.) розташована за містом.
_____

Ось ці церкви від найстаріших:

1. Миколаївська (замкова) церква(-дзівниця), 1720, за совєтів, пишуть використовувалась для господарських потреб (в мережі згадується пункт продажу гасу), в перебудову розмістили картинну галарею, в 1993(?) передали УПЦ МП.

2. Спасо-Преображенський собор, 1720, за совєтів — склад, з 1991 — УПЦ МП.

3. Трьохсвятительська церква, дерев'яна, 1752, єдина в місті що продовжувала діяти за совєтів в складі Українського екзархату РПЦ, зараз в УПЦ МП.

4. Собор Різдва Богородиці, 1815, за совєтів — архів, з 2005 — УПЦ КП.

5. Іванівська церква, 1865, за совєтів — військові склади, рукавична фабрика, пожежна охорона, склад міського управління торгівлі, з 1993 передана УПЦ МП й переосвячена в 2001.

6. Стрітенський собор, 1889, за совєтів — музей, з 2007 — УПЦ МП.

7. Пантелеймонівська церква, 1905, діяла до 1962, пізніше — склад, в 1990 передана Українському екзархату РПЦ, зараз — УПЦ МП.
_____

Що ми бачимо? На початок перебудови, в місті залишилось сім старовинних церков, з яких одна (Трьохсвятительська) діяла, а шість інших використовувались в „народному господарстві“.

До 1992 (часу виділення УПЦ КП з УПЦ МП, утвореного з Українського екзархату РПЦ), місцева влада встигла передати РПЦ ще дві (Пантелеймонівську в 1990 та Спасо-Преображенський собор в 1991).

Після виділення УПЦ КП ці три церкви залишились за УПЦ МП.

Але цього їй згодом виявилось замало і протягом 1990-2000-х УПЦ МП отримала ще три церкви (Іванівську, Миколаєвську в 1993; Стрітенський собор в 2007).

Всласне ж Українська Православ Церква отримала свій єдиний храм в місті — Собор Різдва Богородиці — в 2005 році, на 15-му році Незалежності.
_____

На Великдень (точніше в другій половині дня у Велику Суботу) я спостерігав величезну для такого маленького містечка юрбу народу с кошиками для освяченя пасок-яєць навколо церков УПЦ МП й особливо навколо доволі аляповатого після всіх його перебудов-реставрацій Стрітенського собору.

Біля ж Собору Різдва УПЦ КП тинялись, схоже, тільки випадкові люди. Я не спеціяліст, можливо УПЦ КП в Прилуках просто святило в інший час чи їх священник просто не вийо***ться й не примушує людей чекати задля ефектної масовки? Так чи інакше, але факт: в старовинному українському й україномовному містечку, що було засноване на 50-300 років (дивлячись як рахувати) раніше за Москву, з якою ми зараз „гібрідно“ воюємо, московські попи по суті монополізували церковне життя та майже всю архітектурно-історичну спадщину, яка — наголошую — належить всім українцям вне залежності від религійних та конфесійних переконань, й отруюють мозок місцевій людності аж до такої міри, що священник УПЦ КП в інтверв'ю говорить:

„Газ до храму взагалі монтувало підприємство з Ічнянщини, бо прилуцькі спеціалісти по газу відмовили нам, аргументуючи тим, що вони «…розкольникам газ не монтують…»

І цей народ хоче виграти війну? А чи годиться те, що від нього залишилось, на щось краще, ніж відправитись в Сибір чи Биківню?
____

В якості епілога, уривок зі статті „Проблеми збереження і відновлення культових споруд міста Прилуки за часів незалежності України“, Кірічок О. А., 2015 рік:
_

Унікальною в межах міста є історія церкви Всіх Святих. Початок функціонування храму датується 1721 р. 1831 р. після пожежі в місті дерев’яну церкву на міському кладовищі реконструювали як кам’яну. Проте в 1930-х роках її розібрали й знищили вщент. На її місці вже після проголошення незалежності встановили великого дубового хреста в пам’ять про Голодомор. Однак 30 травня 2010 р. єпископ Ніжинський і Прилуцький [УПЦ МП] освятив місце для відбудови храму. Розпочалося будівництво, проте факт плюндрування могил у зв’язку з розчищенням території навколо храму не міг залишитись непоміченим, і місцеві мешканці звернулися до «Свободи» з проханням розслідувати наругу над похованнями. В результаті, в листі від інспекції архітектурно-будівельного контролю у Чернігівській обл. йдеться, що будівельні роботи Московський Патріархат веде без затвердженої проектної документації та без дозволу. Будівництво було припинено 2011 р., наразі храм існує лише як маленька тимчасова споруда й вагончик.

Пост спочатку надрукований тут: http://don-katalan.dreamwidth.org/1396484.html.
Tags: бесовщина, история, коллективное х%№ло, левые, україна, християнство
Subscribe

promo don_katalan december 29, 2014 14:39 115
Buy for 50 tokens
Расшифровка секретного плана адмиистративно-территориального устройства России после ее распада От гуляющих по сети различных вариантов "государственного" устройства будущего российских территорий отличается наличием территорий в совместном управлении, возвратом исторических территорий…
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments