Salus populi suprema lex (988) (don_katalan) wrote,
Salus populi suprema lex (988)
don_katalan

Азов та нові «закони» окупантів

Borys Babin
В листопаді 2019 р., після заяв окупаційної адміністрації РФ про розробку «закону про державний кордон днр» в українській пресі піднявся певний ажіотаж, адже ворогом декларувалося, що «кордони днр» будуть охоплювати всю територію Донецької області. Багато хто легковажно (як десятиріччями люблять це робити на Липках) розглядав ці заяви як суто політичний тиск на Україну в умовах «мінського процесу» та прогнозував, що «закон» так і залишиться заявою. Але насправді ні, й наразі маємо «оприлюднений акт» окупаційної адміністрації від 29 листопада 2019 р. № 72-IIНС, «набуття сили» яким у грудні залишилося абсолютно поза увагою влади, медіа та громадськості. Звісно «закон» підтвердив вимоги агресора на весь Донбас, але разом із тим цей документ став важливим відображенням наступних дій РФ саме у морському, азовському вимірі.
Бо оголошення окупантами претензій на всю Донеччину насправді не стало новиною, цікавим тут прикладом для мене було зовсім інше – а саме як агресор визначить режим морської акваторії Азову, бо це мало прямо віддзеркалити його наміри у подальшій блокаді України. Я у 2016 р. писав про те, що режим морських просторів, прилеглих до окупованої частини Донеччини, ніяк не згаданий у «мінському процесі» та є величезним викликом на майбутнє, яким РФ обов’язково рано чи пізно скористається в рамках правової війни. Що ж, прогнози підтвердилися.
Отже, найбільш важливим є те, що «закон днр» ніяк не згадав про улюблені вітчизняними посадовцями з МЗС УРСР, Мінюсту, Держриби, клерками окремих парламентських комітетів, таємничі «внутрішні історичні води» Азовського моря. Адже у «законі днр» йдеться виключно про «територіальне море днр» та «внутрішні води днр», як відповідно про морські води належні в бік берега або моря від «вихідних ліній» (ч. 16, п. «а», «б», «в» ч. 1 ст. 1), у «законі» дуже детально «регламентовано» порядок проходження різних категорій суден через «територіальне море днр» та встановлення його меж.
Не дивно, що більшість «морських норм» «закону днр» № 72-IIНС скопійоване з аналогічних положень федеральних законів РФ від 1 квітня 1993 р. № 4730-I та від 31 липня 1998 р. № 155-ФЗ, які визначають режим державного кордону, внутрішніх морських вод та територіального моря РФ. Такий підхід можна було б списати й на політичну та практичну доцільність (бо навіщо встановлювати на окупованій територій правила, відмінні від власних), й на низьку компетентність виконавця-«законотворця». Зважаючи прикладом на іменування вихідних ліній у «законі днр» «исходящими линиями», а не «исходными линиями» (як цей термін встановлено у російському тексті Конвенції ООН 1982 р. та відтворене у згаданих федеральних законах). Та й згадуючи минуле анекдотичне запозичення у ч. 2 ст. 299 «кримінального кодексу днр» частини 2 ст. 256 КК РФ щодо заборони «незаконной добычи» таких суто азовських «котиков, морских бобров или иных морских млекопитающих в открытом море или в запретных зонах».
Халатне ставлення до «нормотворчості» можна було б передбачити й зважаючи на особистість Кравця Сергія Олександровича, як вкрай ймовірного справжнього автора-копіпастера «закону днр» № 72-IIНС. Саме такі дані має особа, вказана автором файлу в налаштуваннях вордівського «офіційного тексту закону», розміщеного на «офіційному сайті народної ради днр» (й до речі після паризьких переговорів в Одесі за дивним збігом обставин «офіційній сайти днр» вже ніким не блокуються). Так ось, відомий колаборант Кравець С.О. є абсолютно реальним персонажем, він закінчив Донюрінститут у 1999 році, а потім працював оперуповноваженим карного розшуку та в службах безпеки банків, за окупантів попрацював в апараті «народної ради днр», а потім, здається, був «обраний членом цвк днр». Що ж або в Донецьку «члени цвк» пишуть «закони про державний кордон», або ж новий власник комп’ютера на Артема, 97 не потер налаштування, або документ «про кордон» був зроблений з російських джерел Кравцем С.О. до кар’єрного зростання у 2018 р. та чекав на «вихід у світ». Але ці питання вже не до юристів та здається в нинішніх умовах вони суто риторичні.
Втім версію про халатність чи необачність авторів «закону днр» варто відкинути через аналіз змісту його ключової наразі «морської норми», а саме ч. 2 ст. 3 яка власне й визначає «проходження державного кордону днр» з Україною, «лнр» та РФ, зокрема й по Азовському морю. Ці норми не скопійовані з законів РФ, вони оригінальні та дуже характерні. Адже з Україною «днр» декларує «кордон» «по адміністративному кордону колишньої Донецької області України (з урахуванням територіального моря)». А ось з РФ «кордон днр» заявлено «за лінією колишнього державного кордону України з РФ в межах адміністративного кордону колишньої Донецької області України» і ні про яке море не згадується.
Така свідомо зроблена ключова конструкція «закону днр», оприлюднена на початку грудня 2019 р., означає для практичного життя наступне. Окупаційна влада РФ відкинула всі казочки про «історичні води Азову» і буде прагнути контролювати всі води Азовського моря, прилеглі до берегів Донецької області, як окупованих, так й ні. Звісно включаючи повну блокаду Маріуполя. При цьому відсутність згадки про «морський кордон» з РФ означає, що РФ по-перше резервує на майбутнє «договірне визначення» цього «кордону» між «днр» та РФ і такий «кордон» звісно буде проведено ближче до українського берегу (нагадую, що до 2014 р. нами з РФ на Азові кордон так і не було визначено). І по-друге наразі вся Таганрозька затока "законом днр" заявлена росіянами зоною, де можна буде побачити «прикордонників днр», які будуть полювати, «у територіальному морі днр» на судна прикладом українських власників чи з українським екіпажем.
Звісно за наявності в Україні хоч якоїсь усвідомленої морської політики та хоч якоїсь мінімальної кількості осіб, готових мати відповідальність у цій сфері, дії окупаційної влади РФ із спроб зміни режиму Азову негайно призвели б до комплексу зустрічних заходів. Зокрема й – до констатації Україною нікчемності та відсутності правової сили низки укладених з РФ угод стосовно режиму цього моря. Але уважно відстежуючи з 2010 року незмінну ситуацію в наших органах влади, що мають компетенцію на морі, на жаль, наразі я не очікую ані належної, ані будь-якої узагалі реакції на відповідний негативний розвиток подій на Азові. У кращому випадку зараз окремі посадовці нової команди висловлюють обережну зацікавленість рівня «шановні експерти, там якась проблема, кажуть є, розкажіть». Що ж, на жаль скоро можна буде не розказувати, а показувати наочні сумні підсумки успішної реалізації планів РФ на Азові. Це не панічні настрої, а просте розуміння, що багато речей задля хоч якоїсь мінімізації для України катастрофи, яка насувається, слід наразі робити іншими, альтернативними шляхами, не так, як у будь-яких державах, від США до Непалу, де будь-яка влада, демократична чи рабовласницька, завжди має мінімальні рефлекси самозахисту.








Пост спочатку надрукований тут: https://don-katalan.dreamwidth.org/2233800.html.
Tags: дебилы, донбасс, коллективное х%№ло, крим, луг%андония, провокація, рассея, х%№ло
Subscribe

promo don_katalan december 29, 2014 14:39 116
Buy for 50 tokens
Расшифровка секретного плана адмиистративно-территориального устройства России после ее распада От гуляющих по сети различных вариантов "государственного" устройства будущего российских территорий отличается наличием территорий в совместном управлении, возвратом исторических территорий…
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 1 comment