Salus populi suprema lex (988) (don_katalan) wrote,
Salus populi suprema lex (988)
don_katalan

Не слухи

Есть в Киеве Железнодорожная ведомственная больница. Отремонтирована и достроена еще при Кирпе. В ней есть родильное отделение. Небольшое, два этажа, 3-5 родов в день. (Там кстати родились мои дочки и внучки).
Так вот позвонил вчера акушерке (надо было знакомых пристроить) и услышал следующее:
Все родильное отделение и несколько других из их корпуса отправлено в отпуска. Внимание - до конца АПРЕЛЯ!
А этот корпус (в случае чего) перепрофилируют в инфекционное отделение.
----
Мізки без МОЗу
17 березня о 01:23 ·
ЩОДО СУМНІВНОЇ ОБҐРУНТОВАНОСТІ
запропонованих обмежень транспортного сполучення

Обмеження в транспортному сполученні, принаймні в тому вигляді, як вони були анонсовані у виступі Президента України 16 березня 2020 року, викликають великий сумнів у їх обгрунтованості, доцільності та ефективності у досягненні мети, яка була задекларована.

В цілому, обмеження транспортного сполучення без одночасного кардинального обмеження економічної активності призведуть до несподіваних та погано прогнозованих наслідківі тому не є доцільними.

СТРАТЕГІЧНОЮ ПОМИЛКОЮ Є СПРОБА ОБМЕЖИТИ ТРАНСПОРТНЕ СПОЛУЧЕННЯ БЕЗ ОДНОЧАСНОГО КОНТРОЛЬОВАННОГО ЗМЕНШЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ АКТИВНОСТІ

Так, закриття роботи метрополітену, в ситуації продовження роботи більшості підприємств, організацій та установ, спричинить збільшення навантаження на інші види громадського транспорту. Одночасне введення обмежень на перевезення трамваями та автобусами призведе до транспортного колапсу в місті.

Ще одним ніщивним ударом по економіці великих міст може стати анонсована заборона залізничного, в тому числі приміського, сполучення, яке наразі є фактично безальтернативним способом потрапляння до робочих місць великої кількості працівників, що мешкають у передмістях.

Таксі та легковий транспорт будуть неспроможні обслуговувати усіх бажаючих. Тому єдиною альтернативою стане пересування пішки. У великих містах це означає щоденні переходи на відстань десятків кілометрів (від передмість і спальних районів до промислових центрів та у зворотному напрямку) сотень тисяч непідготовлених до таких фізичних навантажень людей. Враховуючи поточні погодні умови (в Києві близько нуля, очікуються дощі), це катастрофічно підвищить захворюваність на ГРВІ та збільшить кількість вразливих для інфікування коронавірусом.

Не менш потенційно загрозливими є обмеження на кількість пасажирів в автобусах. Небезпека полягає в тому, що у разі роботи у такому режимі перевізники будуть працювати нижче точки окупності. Це зробить перевезення економічно недоцільними і змусить власників припинити перевезення.

НАСЛІДКОМ ВПРОВАДЖЕННЯ ЗАПРОПОНОВАНИХ ТРАНСПОРТНИХ ОБМЕЖЕНЬ СТАНЕ РАПТОВА ТА НЕКОНТРОЛЬОВАНА ЗУПИНКА РОБОТИ ВЕЛИКОЇ КІЛЬКОСТІ ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ, ОРГАНІЗАЦІЙ

Під загрозою зупинки опиняться об’єкти критичної інфраструктури, об’єкти, що забезпечують життєдіяльність населених пунктів, медичні заклади. Наслідком цього може стати економічний управлінський та соціальний колапс. В першу чергу ця загроза стосується великих міст, і можливі негативні результати такого розвитку подій наразі важко прорахувати.

Відносно "оптимістичною", якщо так взагалі можна казати, альтернативою такому сценарію може стати лише поширення цілком неконтрольованого "чорного ринку" перевезень, в межах якого жодні обмежувальні та санітарно-гігієнічні вимоги не будуть дотримуватися.

АЛЬТЕРНАТИВА

Альтернативою запропонованим обмеженням і заборонам є здійснення заходів щодо зменшення потреби громадян у пересуванні, зокрема у “години пік”.

В своїх рекомендаціях від 11 березня 2020 року ми запропонували низку таких заходів, частина з яких вже була влаштована: припинення занять в дошкільних, шкільних, вищих навчальних закладах; переведення підприємств та установ на багатозмінний режим роботи з гнучким графіком вихідних. Замість обмеження транспортного сполучення ми рекомендували зворотні заходи - максимально збільшити інтенсивність руху. Звісно, обов'язковими є санітарна обробка (дезінфекція) рухомого складу принаймні двічі на день, максимальне збільшення вентиляції станційних та службових приміщень, забезпечення інтенсивного провітрювання транспорту під час руху.

Що стосується метрополітену, то його приміщення та рухомий склад зазвичай відіграють відносно незначну роль в епідемічних процесах повітряно-крапельного розповсюдження інфекційних хвороб. Справа в тому, що приміщення метрополітену обладнані потужною системою вентиляції, і швидкість повітряного потоку, який вона забезпечує, робить перебування там відносно безпечним. Це ж стосується вагонів метро, які також за потреби можуть дуже ефективно провітрюватись.

Головною проблемою метрополітену є ситуації великого скупчення людей - так звані “години пик”. Це ж стосується й інших видів громадського транспорту. Усунення “годин пік” адміністративними заходами, зазначеними вище, може звести пов'язані ризики до мінімуму, без завдання неприпустимої шкоди економіці та суспільному життю.
================
Мізки без МОЗу
16 березня о 23:53 ·
Щодо ситуації
з коронавірусної хвороби COVID-19 в Україні
(станом на 16.03.2020)

Нормативні та правові аспекти

Коротко ситуацію, що склалася в галузі протиепідемічного захисту, можна охарактеризувати як суцільний правовий нігілізм, що штовхає державу за межу управлінського краху.

Так, станом на 16.03.2020 триває брутальне порушення низки норм законодавства (зокрема, Закону України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”) в частині функціонування Державної санітарно-епідеміологічної служби України.

За відсутності ДержСЕС не може бути на законних підставах призначений Головний державний санітарний лікар України, який згідно закону за посадою є її головою. Відсутність призначеного в законний спосіб Головдержсанлікаря України унеможливлює ухвалення вкрай важливих невідкладних рішень, а також призначення головдержсанлікарів в областях, районах, містах.

Відсутність Держсанепідслужби як такої призводить до хаосу, відсутності єдиного науково обґрунтованого підходу. Наслідок цього - ухвалення несвоєчасних, надмірних або недостатніх обмежувальних заходів.

В цілому, всі рішення, що стосуються епідеміологічного захисту, безвідносно їх обґрунтованості та своєчасності, наразі ухвалюються у незаконний спосіб. Це тягне за собою відповідні правові наслідки, серед яких - неможливість їх примусового виконання.

1.
Постанова КМУ від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» за змістом позбавлена будь-якого сенсу, а в частині формального оголошення «карантину» є протиправною, прийнятою з перевищенням повноважень, оскільки оголошення карантину можливе виключно на підставі подання Головного державного санітарного лікаря України та у разі введення в Україні чи в окремих її місцевостях режиму надзвичайного стану, як цього вимагає ст. 40 Закону України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”.
Фактичний обсяг заходів і обмежень, передбачений Постановою, жодним чином не відповідає вимогам законодавства щодо організації карантинів.

2.
Розпорядження КМУ від 11 березня 2020 р. № 229-р «Про призначення Ляшка В. К. заступником Міністра охорони здоров’я України — головним державним санітарним лікарем України» та від 14 березня 2020 р. № 285-р «Про визначення окремих повноважень заступника Міністра охорони здоров’я — головного державного санітарного лікаря України Ляшка Віктора Кириловича» є протиправними, оскільки:

- КМУ у протиправний спосіб делегував іншій посадовій особі повноваження, які за законом належать до виключної компетенції керівника Держсанепідслужби (ст. 32 Закону України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”);
- посада «заступник Міністра охорони здоров’я — головний державний санітарний лікар України» не передбачена чинними законами України, зокрема пункту 9 Положення про МОЗУ, затвердженого постановою КМУ від 25 березня 2015 р. № 267.

Таким чином, будь-які рішення, підписані Ляшком В.К з 11.03.2020, є нікчемними, оскільки він обіймає неіснуючу посаду.

3.
Жоден з виданих МОЗ України наказів щодо COVID-19 не пройшов державну реєстрацію в Міністерстві юстиції України. Проте всі вони мають міжвідомчий характер та зачіпають права і свободи громадян, і тому згідно Указу Президента України від 3 жовтня 1992 року № 493/92 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» не мають законної сили.

Зокрема, це стосується наказів МОЗ:

від 24.01.2020 № 185 "Про заходи щодо недопущення занесення і поширення на території України випадків захворювань спричинених новим коронавірусом, виявленим у місті Ухань (провінція Хубей, Китай)";
від 24.02.2020 № 518 "Про затвердження Рекомендацій щодо дій фармацевтичних працівників в умовах недопущення занесення і поширення на території України випадків захворювань, спричинених коронавірусом COVID-19...";
від 17.02.2020 № 366 "Про затвердження Методичних рекомендацій розрахунку кількості (запасу) засобів індивідуального захисту необхідних для забезпечення медичних працівників в період спалаху інфекційних хвороб....";
від 25.02.2020 № 552 "Про затвердження та впровадження стандартів медичної допомоги при коронавірусній хворобі 2019 (СOVID-19)";
від 13.03.2020 № 663 “Про оптимізацію заходів щодо недопущення занесення і поширення на території України випадків COVID-2019”.

4.
Окрім всього вищезазначеного, з 01.01.2017 року в Україні на підставі розпорядження КМУ від 20 січня 2016 р. № 94-р «Про визнання такими, що втратили чинність, та такими, що не застосовуються на території України, актів санітарного законодавства», скасовано дію всіх актів санітарного законодавства, що були видані центральними органами виконавчої влади СРСР, в тому числі їх посадовими особами. Внаслідок цього втратили чинність санітарні, санітарно-гігієнічні, санітарно-протиепідемічні, санітарно-епідеміологічні, протиепідемічні, гігієнічні правила і норми, державні санітарно-епідеміологічні нормативи та санітарні регламенти. Більшість вказаних документів не мала аналогів у чинному законодавстві України.

Серед іншого, було скасовано чинність СанПиН 5179-90 «Санитарные правила устройства, оборудования и эксплуатации больниц, родильных домов и других лечебных стационаров», заміни якому не було видано.

В такий ситуації стають неможливими будь-які примусові заходи з метою виконання вказаних норм і правил, в тому числі застосування до порушників санкцій, що передбачені ст. 42 КУпАП та ст. 325 Кримінального кодексу України, а також за статтями, які передбачені зареєстрованими та анонсованими законопроектами.


Пост спочатку надрукований тут: https://don-katalan.dreamwidth.org/2315712.html.
Tags: здоров'я, зеленский, карантин, київ, медицина
Subscribe

promo don_katalan december 29, 2014 14:39 115
Buy for 50 tokens
Расшифровка секретного плана адмиистративно-территориального устройства России после ее распада От гуляющих по сети различных вариантов "государственного" устройства будущего российских территорий отличается наличием территорий в совместном управлении, возвратом исторических территорий…
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 1 comment