Salus populi suprema lex (988) (don_katalan) wrote,
Salus populi suprema lex (988)
don_katalan

Вкратце: Украина станет третьей страной в мире с подобным регулированием

Max Tulyev
А пока мы тут пожёвываем сопельки, даже представители RIPE NCC озвучили свою позицию по законопроекту 3014 (о телекоммуникациях). Вкратце: Украина станет третьей страной в мире с подобным регулированием. Остальные две - это Туркменистан и Северная Корея.
Огромное спасибо Volodymyr Ariev за эти правки! Настоящий евроинтегратор! Прямо как его шеф, с которого началась цензура украинского Интернета вообще.
Інтернет Асоціація України - ІнАУ выступает против принятия 3014. Пресс-конференция по этому вопросу будет в среду.
======
Олексій Семеняка, RIPE NCC, Директор із зовнішніх зв'язків (регіон Східна Європа і Середня Азія), Технічний Радник
1. На нинішній момент розподіл адресних і номерних інтернет-ресурсів відбувається через існуючі Інтернет-структури. Так, IP-адреси та номери автономних систем на глобальному рівні розподіляються IANA (підрозділ корпорації ICANN) за географічними регіонами, регіональним Інтернет-Реєстратурам (RIRам). На нинішній момент їх п'ять: ARIN, RIPE NCC, APNIC, LacNIC і AfriNIC. Регіональні Інтернет-реєстратури, в свою чергу, є членськими організаціями, які розподіляють ресурси за запитами від своїх членів. Ці члени називаються локальними Інтернет-Реєстратурами (LIRами), і використовують ресурси в своїх цілях або передають для використання кінцевим клієнтам. Ця система узгоджена і прийнята, зокрема, Міжнародним Союзом Електрозв'язку, рішення якого повинні виконуватися Україною, як членом цієї організації.
На даний момент в Україні діє майже 900 LIRів, з яких близько 400 є українськими компаніями.
Спроба управління адресними та номерними Інтернет-ресурсами регулятором в країні зробить Україну першою країною в Європі, яка намагається це зробити. У регіоні RIPE NCC (Європа, Середня Азія і частина Близького Сходу) є тільки одна країна, в якій є таке регулювання: Туркменістан.Там це вдалося тільки тому, що в країні абсолютно не розвинена інтернет-галузь, відсутнє конкурентне середовище в галузі телекомунікацій, відсутні іноземні учасники ринку і діє єдиний державний оператор зв'язку. Іншим прикладом реалізації точно такого ж підходу в цілому в світі є Північна Корея. Більше таких прикладів я не пам'ятаю, та й неясно, як його реалізовувати, якщо в країні діють хоча б кілька операторів: процедури RIPE NCC, наприклад, передбачають тільки пряме виділення ресурсів LIRов, без посередників.
Навіть у Росії та Білорусі таких регуляцій на даний момент немає, хоча ці країни дуже стурбовані завданням суверенізації своїх сегментів Інтернету і підпорядкування їх тотальному контролю з боку держави. Регулятори цих країн збирають інформацію про номерні Інтернет-ресурси з операторів зв'язку, але не керують розподілом цих ресурсів.
Присутність в країні іноземних інтернет-компаній (не тільки операторів зв'язку, але і контент-провайдерів - таких, як Google або Facebook) означає, що ці компанії використовують власні ресурси (IP-адреси, адреси автономних систем, доменні імена), і, відповідно, не потрапляють під потенційне локальне регулювання. Це ж стосується і інфраструктурних елементів-таких, як екземпляри кореневих DNS-серверів. Найчастіше при цьому задіяні технології BGP Anycast, засновані на використанні одних і тих же блоків адрес скрізь у світі. Іншими словами, спроба регуляторного тиску призведе до того, що це обладнання просто буде переміщено за межі України. Результатом стане істотне погіршення "якості роботи Інтернету" для рядових користувачів в силу деградації численних сервісів, в тому числі і інфраструктурних. Прикладів таких сервісів в Україні достатньо, від Global Google Cache до DNS L-Root Servers. Іншим результатом буде подорожчання собівартості послуг операторів, так як виросте частка зарубіжного трафіку, буде потрібно розширення наявних транскордонних каналів зв'язку, і так далі. Це не кажучи про те, що подібні дії не будуть добре сприйняті світовою спільнотою.
Слід зазначити, що навіть у випадках Туркменістану та Північної Кореї національним регуляторам даних двох країн довелося звернутися до регіональних інтернет-реєстратур (RIPE NCC та APNIC відповідно) для отримання власних ресурсів.
2. Державне правління Інтернет-зв'язністю також є маргінальною практикою, характерною для тоталітарних або сильно авторитарних країн. У регіоні RIPE NCC прикладами є той же Туркменістан, Білорусь і, частково, кілька країн Близького Сходу (зокрема, Іран). Однією з основних причин є те, що побудова ефективної зв'язності, і її безперервна оптимізація є головною суттю бізнесу в даній галузі. Друга причина - дуже висока складність управління єдиною системою зв'язності, якщо вона об'єднує багатьох незалежних гравців. Втручання держави руйнує ринкове середовище, вбиває ефективність роботи галузі і істотно гальмує або зовсім зупиняє її розвиток.
Не можна не відзначити і високу корупційноємність такої системи, так як ефективність і прибутковість роботи оператора починає залежати не від уміння працювати на ринку і якості його послуг, а рішення конкретного чиновника.
3. Підсумовуючи пункти 1 і 2 я сформулюю свою особисту думку (не моєї організації). Подібні дії зазвичай характерні для країн з репресивними режимами, з високим ступенем авторитаризму. Роблячи кроки в даному напрямку, Україна поставить себе в один ряд з державами, в яких діють такі режими. По-перше, це суперечить європейському вектору розвитку країни. По-друге, це сильно завадить розвитку відносин з розвиненими країнами.
4. Дуже важливо розуміти, що введення понять мережі Інтернет зажадає істотної переробки Закону, понятійна частина якого зараз у великій мірі визначається реаліями телефонних мереж електрозв'язку (в тому числі мобільного). Так, потрібно переробити визначення таких понять як (список неповний):
номер
номерний ресурс
абонентський номер
національний план нумерації
номерний ресурс
зона нумерації
перенесення номера
дозвіл на користування ресурсом нумерації
виклик
з’єднання
тощо.
Треба буде розділити номери за типами мереж (телефонія та інтернет). Врахувати випадки не номерної клієнтської адресації (наприклад, звернення до інформаційних ресурсів за URL). Врахувати відсутність коду мереж та ін. в Інтернеті. Врахувати неможливість перенесення одиничних клієнтських IP-адрес між операторами. Врахувати принципово інший принцип отримання інформаційної послуги в мережі Інтернет. Зокрема, це необхідність зв'язку не тільки з постачальником інформаційної послуги, а й великою кількістю інфраструктурних сервісів, від серверів DNS до серверів CDN, що зберігають код Javascript-бібліотек, а також відсутність в частині випадків факту встановлення з'єднання, як це розуміється в мережах телефонного зв'язку. Після цього буде потрібно провести ревізію всіх статей документа, в яких зустрічаються зазначені поняття, для перевірки їх валідності після цього розширення визначень: відсутності двозначностей, невизначеностей і просто фактичних помилок.
Це велика робота, яка вимагає, крім усього іншого, нових погоджень всіх сторін, що беруть участь у підготовці документа, а, значить, чималої додаткової кількості часу і зусиль.
=====
Volodymyr Ariev
Ви щось переплутали, шановний. Мої поправки розроблялися у співпраці з НКРЗ і були підтримані представництвом Єврокомісії. Якщо не загальне блаблабла, а є зауваження до конкретних поправок, прошу дуже, пишіть, готовий обговорити і врахувати слушні зауваження. Без конкретики це виглядає тупим наїздом
----
Max Tulyev
НКРЗІ - це основний бенефіціар цього корупційного бреду, якщо що. А представники Єврокоміссії самі в шоці, коли їм пояснили ЩО САМЕ вони підтримали. Реакція зараз буде.
Якщо конструктивно - пропоную зустрітись з керівництвом найбільшої профільної асоціації України - ІнАУ, та поспілкуватись. Все ще сподіваюсь, що все це лише від неповного розуміння предмету та ми зможемо переконати фактами та аргументами.
----
Volodymyr Ariev
Max Tulyev надішліть мені номери поправок, які були враховані і які, на вашу думку, обмежують права. І викладіть свою позицію.
Пост спочатку надрукований тут: https://don-katalan.dreamwidth.org/2595749.html.
Tags: дебилы, зеленский, левые, порошенко, прдоны, україна
Subscribe

promo don_katalan декабрь 29, 2014 14:39 115
Buy for 50 tokens
Расшифровка секретного плана адмиистративно-территориального устройства России после ее распада От гуляющих по сети различных вариантов "государственного" устройства будущего российских территорий отличается наличием территорий в совместном управлении, возвратом исторических территорий…
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 2 comments