Salus populi suprema lex (988) (don_katalan) wrote,
Salus populi suprema lex (988)
don_katalan

МАСКІ-ШОУ MUST GO ON, або ЗАКОНОПРОЕКТ 3890 ЯК ВЗІРЕЦЬ ДЕБІЛІЗМУ

SERHIY DIBROV

До порядку денного поточної сесії Верховної Ради був внесений законопроект 3890, який передбачає відповідальність за присутність людей без масок в громадських місцях та в транспорті.

Заберіть дітей від екранів, зараз я буду про нього розповідати.


Цей проект є дуже коротким. Проте за параметром “концентрація суцільного дебілізму на один рядок тексту” він є рекордсменом з усього, що я бачив в останні роки.
Автори законопроекту сподіваються, що новий закон дозволить нарешті отримувати штрафи за те, що люди ходять без масок. Наразі такої можливості фактично немає. Так, в адмінкодексі є стаття 44-3, яка передбачає драконівські штрафи від 17.000 до 170.000 гривень за “порушення правил карантину людей” (так, я досі у захваті від цього формулювання). Проте вона не працює. Чому?
По-перше, через гостру розумову недостатність її авторів (Радуцький Михайло Борисович, Сюмар Вікторія Петрівна, Королевська Наталія Юріївна, Білозір Лариса Миколаївна, Вельможний Сергій Анатолійович, Перебийніс Максим Вікторович, Дубнов Артем Васильович, Дубіль Валерій Олександрович, Железняк Ярослав Іванович) і взагалі всіх 344 народних депутатів, які 17 березня 2020 року протягом 100 секунд чотири рази за нього проголосували (за внесення до порядку денного, за скорочену процедуру, за прийняття за основу і в цілому - в середньому по 25 секунд на голосування).
По-друге, через розумову недостатність працівників поліції, які в переважній більшості не здатні належним чином оформити протоколи про такі порушення такої дебільної статті.
По-третє, через суддів, які зберегли трішечки здорового глузду, незалежності і професійної гідності, щоб штрафувати людей за таких умов.
Тому автори нового законопроекту, розумники з Кабміну (так, це важливо!), вирішили “вбити всіх зайців разом”. По-перше, вони пропонують зменшити штрафи з астрономічних 17.000-170.000 грн до напівасторономічних 3400-5100. По-друге, вони хочуть накладати штрафи не на людей без масок, а на підприємства або торгівельні точки, в яких вони перебувають. І по-третє, за їх задумкою, постанови будуть виписувати не судді, а “інші головні державні санітарні лікарі та їх заступники” та “інші посадові особи державної санітарно-епідеміологічної служби”.
“Хвилиночку! — скажете ви. — Державної санітарно-епідеміологічної служби наразі не існує!”, — и будете цілком праві. Державна СЕС (aka “переможений корупційний монстр” © Уляна Супрун), працівниками якої є ті самі “інші”, була остаточно ліквідована Кабінетом Міністрів (так, саме Кабінетом Міністрів) три з половиною роки тому. Жодних планів щодо відновлення структури з такою назвою наразі не проголошують.
І ось зараз той самий Кабмін подає законопроект, яким пропонує доручити неіснуючим посадовцям той самої СЕС, яку він особисто ліквідував, виписувати постанови про штрафи за маски.

Виникає закономірне питання: хто буде накладати штрафи у разі, якщо закон буде прийнятий? Відповідаю: ніхто.


Йдемо далі.
Автори законопроекту пропонують передбачити штрафи в Законі України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”. Цей закон, серед іншого, встановлює обов’язковість існування та повноваження ДержСЕС — той самої, яку три з половиною роки тому Кабмін цілком незаконно “задушив подушкою”.
ДержСЕС не існує, але “осадочєк”, тобто цей закон, залишився. Зараз закон теж збирається задушити група альтернативно розумово обдарованих законотворців (Радуцький Михайло Борисович, Булах Лада Валентинівна, Вагнєр Вікторія Олександрівна, Дмитрієва Оксана Олександрівна, Дубнов Артем Васильович, Перебийніс Максим Вікторович, Дубіль Валерій Олександрович, Кузьміних Сергій Володимирович, Макаренко Михайло Васильович, Зуб Валерій Олексійович, Довгий Олесь Станіславович, Стефанишина Ольга Анатоліївна, Дубневич Ярослав Васильович, Заславський Юрій Іванович). Вони нещодавно зареєстрували законопроектпроект 4142.

У разі ухвалення цього проекту, Закон України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення” втратить чинність.


Про фантастичну недолугість законопроекту 4142 і його авторів можна розповідати довго, і я це ще буду робити. Але мова зараз про інше. Автори планують проголосувати за нього на своєму комітеті вже у наступний четвер. Після цього він потрапить до сесійної зали на остаточне затвердження, а 344 турбодепутати нікуди ще не поділися. А це все означає, що у не менш придуркуватого проекту 3890 шансів на довге і щасливе життя залишається небагато.
Далі йдемо.
Проект 3890 передбачає, що за людей без маски штраф будуть сплачувати не вони, а, (цитую) “підприємство, установа, організація, громадянин суб’єкт господарської діяльності”.
Ну, “громадянин — суб’єкт господарської діяльності” — людською мовою це ФОП, тобто “фізична особа-підприємець”. А інші — це “юридичні особи”.

Припустимо, фізичну особу (ФОП) притягнути до адміністративної відповідальності можна. Але притягнення до адміністративної відповідальності юридичної особи особисто я вважаю повнісінькою юридичною бздурою.


Дивиться самі. ”Розгляд справ про адміністративні правопорушення [...], та виконання постанов у цих справах провадиться в порядку, встановленому Кодексом України про адміністративні правопорушення”.
Чудово. Відкриваємо КУпАП. Він не передбачає стягнення на юридичну особу — це взагалі суперечить ідеї і базовим принципам адміністративної відповідальності. Суто теоретична можливість адмінштрафу на юридичну особу вперше з’явилася у кодексі лише в 2015 році, коли вперше намагалися ввести фотофіксацію і штрафувати власників автівок, які можуть бути юридичними особами.
Та спроба (ст 14-1 КУпАП) була розгромлена Конституційним Судом України. Наразі триває друга спроба, проте навіть нова стаття 14-2 стосовно фотофіксації не передбачає штрафування юрособи, а лише живої людини — керівника підприємства-власника. І всі інші статті - теж.
Але навіть якщо законопроект 3890 буде ухвалений, навіть якщо знайдеться “інша посадова особа”, яка винесе постанову про штраф на підприємство (юридичну особу), я із задоволенням прийду до суду і скажу:
“Віша честь! Прошу врахувати статті 12 і 247 КУпАП. Там вказано: “Адміністративній відповідальності підлягають особи, які досягли на момент вчинення адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку”.
Підприємство, яке я представляю, було зареєстровано лише 5 років тому. Притягати малолітню особу до адміністративної відповідальності — це незаконно і негуманно!”
Навіть якщо моє підприємство матиме повних 16 років, я все одне прийду до суду і скажу: “Прошу найгуманніший у світі суд дотримуватися вимог ст. 13 та 24-1 КУпАП і застосувати заходи впливу, передбачені законом в таких випадках. Зокрема, прошу передати неповнолітню юридичну особу “під нагляд батькам або особам, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічному або трудовому колективу за їх згодою, а також окремим громадянам на їх прохання”, як це вказано в законі”.
І взагалі там такого багато.

Ні, це не я перетворюю суд на балаган. Це робить Кабмін своїми придуркуватими законопроектами. Навіть не знаю, чого я зараз бажаю більше — щоб його ухвалили чи щоб його зняли з розгляду.


А, нехай приймають. В решті решт, цей balagan має бути limited.
Пост спочатку надрукований тут: https://don-katalan.dreamwidth.org/2614325.html.
Tags: dibrov_s.livejournal.com, анализ, дебилы, зеленский, карантин, менты, порошенко, прдоны
Subscribe

promo don_katalan december 29, 2014 14:39 116
Buy for 50 tokens
Расшифровка секретного плана адмиистративно-территориального устройства России после ее распада От гуляющих по сети различных вариантов "государственного" устройства будущего российских территорий отличается наличием территорий в совместном управлении, возвратом исторических территорий…
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments